FAQ

Frakt / Ordrar

Hur lång är leveranstiden?

Leveranstiden för en produkt kan variera mellan olika kreatörer och produkter. Var du bor i förhållande till skaparen eller tryckeriet påverkar också tiden.

För en exklusiv produkt som redan är färdigtillverkad och är redo att skickas direkt kan leveransen vara omkring 3-5 dagar som tidigast. Medan för varor som tillverkas på beställning kan det ta omkring ett par veckor.

Den specifika leveranstiden finns ofta i produktbeskrivningen. Om inte, tveka inte att kontakta oss på hello@caycollective.com så kan vi hjälpa dig att ta reda på den.

Kan jag spåra min beställning?

Ja, det kan du. Om du har några frågor om spårningsnummer eller leveransstatus är du varmt välkommen att kontakta oss via vår chattfunktion – vi hjälper dig gärna!

Varför fick jag inte allt jag beställde i mitt paket?

Oroa dig inte! När du gör en beställning med flera produkter från olika kreatörer kommer produkterna att skickas i separata paket från varje enskild skapare.

Så om du till exempel beställer en poster från en skapare, en ram från Cay Collective och kanske en väska från en annan skapare samtidigt, kommer du att ta emot tre olika paket vid (troligtvis) tre olika tidpunkter.

Returer

Hur gör jag en retur?

Om du behöver returnera eller byta en vara är det bäst att kontakta säljaren du köpte produkten från. Varje säljare på Cay Collective hanterar sina egna beställningar och fattar beslut om avbeställningar, återbetalningar och returer. Du hittar deras e-postadress i deras profil.

Säljare är dock inte skyldiga att acceptera returer, byten eller ge återbetalningar om det inte uttryckligen anges i returpolicyn på deras annons. Läs mer i vår Returpolicy.

Observera: En extra fraktkostnad tillkommer för returer, separat från den ursprungliga leveranskostnaden. För detaljer om returfrakten, vänligen fråga när du kontaktar säljaren.

Vad gör jag om säljaren inte kunde hjälpa mig med min retur?

Om säljaren inte kan hjälpa dig är nästa steg att be om hjälp från Cay Collective genom att öppna ett ärende via e-post. Du får en full återbetalning om din beställning aldrig kommer fram, anländer efter den beräknade leveranstiden, är skadad eller inte stämmer överens med beskrivningen.

Kontakta oss via e-post på hello@caycollective.com och kom ihåg att:

1. Ange ditt ordernummer
2. Beskriv ditt ärende

Kan jag returnera en produkt som tillverkas på beställning?

Produkter som tillverkas på beställning kan inte returneras. Du kan kontrollera produktbeskrivningen eller produktrubriken för att se om en vara görs på beställning.

Mitt paket returnerades innan jag hann hämta det. Vad ska jag göra?

Om du inte kunde hämta ut din produkt, vänligen kontakta hello@caycollective.com och beskriv din situation. Låt oss veta om du vill returnera produkten eller få den skickad igen.

Om du väljer återbetalning: Den ursprungliga leveranskostnaden återbetalas inte och en extra fraktavgift för returen kommer att dras av.
Om du väljer omleverans: En extra fraktavgift tillkommer.

Produkter

Hur ofta fyller säljarna på produkter?

Påfyllning kan ta längre tid på grund av att de flesta produkter är handgjorda. Om du hittar något som är slutsålt rekommenderar vi att du kontaktar säljaren via deras e-post som du hittar i deras profil. Många produkter är dock unika och tillverkas endast en gång.

Kan jag köpa anpassade beställningar, och hur fungerar processen?

Ja, vissa av våra kreatörer erbjuder anpassade beställningar. Du kan söka efter "Customize", där har vi samlat de olika anpassningsbara produkter som våra skapare erbjuder. Du fyller sedan i hur du vill anpassa din önskade produkt i de ifyllbara fälten i produktens beskrivning.

Om du inte hittar det du söker kan du även klicka på länken under fliken till ett formulär där du fyller i information om din efterfrågade anpassade beställning.

Kreatörer

Hur ansöker jag om att bli kreatör hos Cay Collective?

För att ansöka som kreatör kan du kan besöka fliken "Sälj". Där blir du hänvisad till ett formulär där du kan skicka in information och bilder på det du skapar.

Observera: Vi får in många ansökningar, så det kan ta lite tid innan du får ett svar.

Hur väljer ni ut kreatörer?

Vi väljer noggrant ut våra kreatörer för att säkerställa att marknadsplatsen erbjuder ett brett utbud av högkvalitativa produkter. Vi prioriterar ansökningar från kreatörer med känsla för innehåll, marknadsföring och sociala medier-färdigheter.

Vi föredrar starkt att dina produkter är handgjorda, hållbara och av hög estetisk kvalitet.

Om du har andra frågor, skriv till oss!